Biļetes
Svinot nāvi, rūpējoties par dzīvību.
Ar vislielāko rūpību izturoties pret cilvēka dzīvību un sekojot mūsu valdības instrukcijām esam nolēmuši pārcelt nāves festivāla Ars Moriendi norisi tuvāk veļu laikam. Šobrīd aicinām rezervēt savos plānos 10. oktobri, lai ļautos patiesam festivāla baudījumam. Tuvākajā laikā informēsim par visām ar festivālu saistītajām izmaiņām. Lūdzam sekot informācijai mūsu facebook lapā.
***
Starptautiskā zinātnes un mākslas festivāla “Ars Moriendi” ietvaros notiek akadēmiskās mūzikas koncerts “Saltatio Mortis”, kas ļauj iepazīt nāves tematiku dažādu gadsimtu komponistu variācijās.
Koncerts divās daļās, kurā tiks atskaņoti Kamila Sensāna, Johana Sebastiana Baha, Roberta Šūmaņa, Ferenca Lista, Volfganga Amadeja Mocarta un Aivara Kalēja nāves tēmai veltītie opusi, kā arī vācu komponista Hugo Distlera monumentālais darbs "Totentanz" (Nāves deja).
Koncertā piedalās: ērģelnieks, komponists Aivars Kalējs, pianiste Katrīna Kroja, čelliste Nadežda Bardjuka, speciāli koncertam izveidots festivāla koris diriģentes Vitas Timermanes - Mooras vadībā.
20. - 21. martā Rīgā norisinās 1. Starptautiskais zinātnes un mākslas festivāls, kura centrālā ass ir zinātniskā konference, kuru papildina dažādi kultūras un mākslas notikumi. “Ars Moriendi” jeb Māksla nomirt ir kā dzīves mākslas sastāvdaļa, jo tikai tas, kurš spējis patiesi dzīvot, prot arī patiesi nomirt. Šajā gadījumā, ar patiesu dzīvošanu un patiesu miršanu jāsaprot, dzīvošana un miršana saskaņā ar Dievu. 20.gs. filosofi teic, ka kristietība pēc būtības eliminē nāvi, kristietībā nāve nepastāv jo taču ir augšāmcelšanās un viņpasaule. Taču, kā zināms tā nebūt nav un kristietībā eksistē ne tikai viena, bet pat divas nāves. Ars Moriendi rodas kā atbildes reakcija uz 14.gs vidus un beigu mēra epidēmiju, kas plosās Eiropā.